JAK ZHUBNOUT ÚPRAVOU JÍDELNÍČKU?

března 19, 2018


Přeji krásný začátek nového týdne!
Jak už jsem psala v jednom z předešlých článků, tak jsem od konce ledna, kdy jsem byla nemocná a shodila pár kilo, začala měnit svůj jídelníček a trochu i ten lifestyle.
Přehodnotila jsem tak i svůj život a určila si priority. A můžu říct, že je to to nejlepší co jsem mohla udělat.

A proč? Jednoduše jsem se cítila lépe a líbilo se mi to, že ty kalhoty, které jsem si kupovala před Vánocemi a byly mi jen tak tak, teď obléknu v klidu a ještě si musím vzít pásek jak jsou mi volné. Líbí se mi ploché bříško, které v upnutějším triku vypadá milionkrát lépe než to nafouklé panděro, které jsem měla předtím. Líbí se mi, že mé nohy v těch černých kalhotách nevypadají jako dva sloupy, ale už mají i nějaký tvar.

O tomhle tématu jsem už trochu psala v článku 3 TIPY, JAK CVIČIT, KDYŽ JSTE LENOCH, kde jsem se snažila vystihnout ten pohyb, díky kterému se aspoň nějak udržujete, i když nejste fitkař a jste vlastně neskutečný lenoch, kterému aktivní pohyb nic neříká.
K tomu jsem Vám připsala i stravování a pití, které k tomu všemu patří a které jsem teď ještě trochu poupravila a dotáhla do konce.

Nechci hubnout razantně. Vlastně ani nechci už hubnout, ale chci si udržet tuhle váhu a hlavně už s ní nejít nahoru. Jen jsem se s Vámi chtěla podělit o mojí zkušenost, že i při pouhé změně v jídelníčku můžete opravdu shodit pár kil a prospět tak svému tělu i v jiných směrech.
K tomu jsem ještě začala zpevňovat tělo, tak uvidíme jak to bude dál.


PRAVIDELNOST - to, že máte jíst min. 5x denně a že snídaně je základ, tak to už jsem Vám tu jednou psala a stále si za tím stojím; na jídlo by si měl vždycky každý najít čas

PLNOHODNOTNÉ PORCE - nemusíte si to měřit na kalorie a gramy, ale dávejte si přiměřené porce, které sníte a cítíte se po tom nasyceně a ne přesyceně a hlavně, aby to odpovídalo tak velikosti porce pro danou denní dobu

VYMĚŇTE SLADKÉ - a vyměňte ho za ovoce, to také obsahuje sacharidy, ale je určitě milionkrát lepší si večer u televize sníst misku jahod než tabulku čokolády; to je asi jedna z věcí, kterou jsem myslela, že nepřekousnu, ale zvládám to; jinak občasná ochutnávka sladkého nevadí

MLSEJTE ZDRAVĚ - když už teda bez sladkého nevydržíte a chcete si něco k té kávě dát, tak můžete vyzkoušet třeba BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK S PROTEINEM nebo mrkvový koláč nebo něco na podobné bázi; a ani nemusíte používat nějaké speciální mouky nebo cukry pokud je nemáte

NOVÉ PŘÍLOHY - některé druhy příloh jsou tu sice už nějaký pátek, ale pořád mi přijde, že se nedostaly do podvědomí jako třeba rýže a těstoviny, což je škoda, protože kuskus, bulgur nebo pohanka také chutnají moc dobře a zaslouží si aby se o nich víc mluvilo

NOVÉ PŘÍLOHY II. - takže si zkuste místo brambor, rýže nebo těstovin dát kuskus, bulgur nebo třeba zeleninový salát; on takový zeleninový salát u steaku je o dost lepší než kopa hranolek

TEKUTINY - dejte si vodu, neslazený čaj, minerálku, lehce naředěný džus vodou nebo třeba nějakou homemade ovocnou šťávu; tekutiny jsou prostě základ

KVALITA - hodně jsem se začala všímat složení a kvality potravin; je sice pravda, že cenově se pak pohybujeme trochu jinak, ale řekla jsem si, že u některých potravin se budu prostě rozmazlovat a dopřeji si to lepší; i když není pravidlem, že co je dražší, to je lepší

MASO - jako malá jsem maso nejedla a v průběhu svého vývoje jsem se k němu dostala, avšak nikdy jsem nepřišla moc na chuť některým druhům, proto teď nejvíce preferuji klasiku a to kuřecí, které je navíc dietní a dá se z něho udělat v podstatě cokoliv; každopádně by maso mělo, alespoň ob den tvořit složku jednoho z Vašich jídel (nejlépe však každý den)

PROTEIN - ano, ten je v hodně potravinách, já mám ale namysli ten v prášku, který nemusí být součástí jídelníčku jen u aktivních sportovců, sama ho užívám a aktivní rozhodně nejsem; prostě si ho dáte buďto jen tak k pití nebo ho přimícháte tam, kde uznáte za vhodné


Dám Vám tady příklad mého jednodenního jídelníčku. Nejsem žádný vystudovaný výživový specialista. Jen radím to, s čím mám zkušenost.

Snídaně: cereálie s mlékem a trocha ovoce
Svačina: jogurt se 2 lžičkami cereálií a jednou lžičkou chia semínek
Oběd: rajčatová omáčka s mletým masem, zeleninou a bulgurem
Svačina: banán
Večeře: zeleninový salát s balkánským sýrem a bagetkou
(Večerní mlsání: nejčastěji hroznové víno a jahody)


A tohle byl můj přesun k trochu jiné stravě než jsem měla. Některé věci pro mě byly těžší, ale zvládla jsem je a věřte, že se Vám to vrátí. Sama se teď cítím lépe a o tom to je. Takže pokud o něčem takovém přemýšlíte, tak s chutí do toho
Zdravá strava se stává čím dál tím více trendy a i hodně lidí v mém okolí si začíná uvědomovat, že jídlo by se řešit mělo. 
Tímto však nechci říct, aby se zanevřelo na ty naše kulinářské klasiky. Sama si ráda dopřeji nějakou tu omáčku, knedlo vepřo zelo, smažený sýr nebo vdolečky, ale neláduji se tím od rána do večera.

Tak co? Jak se stravujete Vy? A jste toho samého názoru? :)
S láskou 
  Linda

56 komentářů:

  1. Amazing photos! Amazing post dear! Very interesting! :)
    Have a great week! xoxo

    Things that all bloggers do

    OdpovědětVymazat
  2. It looks delicious... cute pics...
    Xoxo from Portugal

    marisasclosetblog.com

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle si číst ani nemusím, hubnout nemusím, ale i tak ten upravený jídelníček zní tak skvěle, že tomu neodolám.
    Ale náhodou nemáš na někdy v plánu napsat něco naopak? Jak přibrat a jaké cviky jsou na to dobré? Kliky nedávám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš super. Já mám sice váhu v normě, ale přeci jenom je to potřeba a cítím se tak lépe. Ještě jsem začala lehce zpevňovat tělo, tak jsem zvědavá jak to dopadne, ale žádná fitkařka ze mě nebude :D
      Joo tak to zatím v plánu není, třeba jednou na to taky dojde :D

      Vymazat
  4. Super článek :) A ten jídelníček taky vypadá dobře :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. S tipy,které si napsala souhlasím, je to takový slušný základ k zdravému stravování a pěkné postavě, stravování dělá víc, než jsem si předtím myslela. Jen jak máš to večerní mlsání, tak zrovna ovoce není nejlepší na hubnutí večer kvůli cukrům, které už nevyužiješ, i když hrozny nejsou zas tak sladký, pravda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to jo, ale taky jak které ovoce a hlavně jsem to udala v porovnání s čokoládou nebo něčím sladkým nebo dokonce brambůrkami. Ale až tak do hloubky jsem to neštudovala, jen si myslím, že je lepší to ovoce než čokoláda :)

      Vymazat
  6. Já už zdravou stravu dodržuju přes tři roky :) Do začátku jsou toto určitě skvělé tipy! Já bych bez sladkého nepřežila, takže si furt dělám něco dobrého na zub :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Takhle, já jím docela nezdravě a v dohledné době s tím nechci nic měnit, každopádně těch 5 porcí dodržuju:D. A všechno to jinak vypadá skvěle:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je na každém zda to změní nebo ne. Já jsem to měnila hlavně kvůli sobě a pro dobrý pocit. Když mě chytne chuť na čokoládu tak si jí prostě dám :D

      Vymazat
  8. Krásný článek. Já teď začala více cvičit a taky se cítím o dost lépe. Ještě změnit jídelníček a bude to úplně super. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem úplně jiný než já
    Jedl jsem třikrát denně a jíst dvě nebo třikrát týdně snídani ☺
    pozdravy
    Lili

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám problém hlavně s nepravidelnou stravou, kolikrát přes den nejím téměř nic a večer se pak doma nacpu, snažím se to odbourat pravidelnými porcemi svačiny ve škole, ale brzy ráno do sebe jídlo prostě nedostanu, to se mi navaluje :D Zapomínám hodně pít, takže si před sebe vždycky musím postavit flašku, aby mi připomínala pitný režim. Jinak jsem určitě pro zdravější jídlo, české klasiky mi z většiny vůbec nechutnají, takže se jim vyhýbám :D

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou nepravidelnou stravou je to děs, sama jsem to tak dříve měla, ale nakonec jsem s tím něco udělala. Na snídaně jsem zvyklá už od mala a bez ní bych prostě ven z domu nevyšla :D Pití byl u mě taky problém a občas je, ale taky se snažím co to jde :D

      Vymazat
  11. Yum I love it I would try tomorrow!
    Please visit my Blog!

    http://www.alessabernal.com/
    Alessa Bernal

    OdpovědětVymazat
  12. Na pravidelné stravě 5x-6x denně si zakládám :) Nicméně jím ale mnohem větší porce než ty, opravdu nechápu, jak ti na svačinu může stačit banán :D

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti ani nevím, ale většinou se při obědě najím do syta a pak mi stačí banán a ta večeře, kterou pak dojídám ovocem, takže asi tak :D

      Vymazat
  13. Super článek! hodně věcí z toho dodržuji, ale mám strašný problém, že mezi odpolední svačinou a večeří toho sním vždycky mnohem víc než bych měla :D musím se polepšit :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala v předešlém komentáři, já se většinou najím na obědě do sytosti, takže mi pak třeba stačí banán nebo něco stejně malého a pak si dám až večeři a ještě to dojíždím ovocem, každý to máme jinak :D

      Vymazat
  14. Ďakujem za tento článok. Skutočne som ho potrebovala. ♥

    Petra

    OdpovědětVymazat
  15. Jídlo je prostě základ a je za jedno ruku v ruce s pohybem - jakýmkoliv.
    Je pěkné, když člověk o těchto věcech začne více přemýšlet :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ja jedlo neskutočne milujem a diéty vôbec nedržím lebo by som sa s tým akurát trápila. Skôr niečo obmedzím alebo tak :) Napísala si to ale krásne a takto aspoň motivuješ a poradíš :)

    Klaudia Duranova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se úplně neomezuji, ale tohle mi prostě víc vyhovuje a cítím se lépe. Moc díky za komentář :)

      Vymazat
  17. Skvělý článek. Taky nechci hubnout, ale držet si váhu. Můj nejčastější problém je snídaně - hlavně brzy ráno, když vstávám ve 4h (to prostě snídat nedokážu :/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, ale stejně bych bez snídaně nevyšla ráno z baráku. Tak si dej ráno aspoň ten jogurt ať alespoň něco sníš :)

      Vymazat
  18. Skvelý článok. Musím sa priznať, že som nikdy nejako neriešila svoj jedálniček. Momentálne sa ale snažím s tým niečo robiť. Jem dosť nepravidelne a mám vo svojom stravovaní chaos a to musím zmeniť.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  19. Krásně jsi to napsala, zdravý jídelníček tvoří při hubnutí víc jak polovinu úspěchu. Taky jsem se do toho pustila a už mi kdysi zvláštní jídla jako třeba chia semínka, goji, bulgur, kuskus ani tak nepřijdou. Člověk se časem naučí, jak je nejlépe použít a pochutnat si na nich. Jo a taky jsem vsadila na zelený ječmen a dávám si ho do smoothie spolu s proteinem. Každý večer chodím běhat a když chci něco mlsat, dám si nejraději hrozinky a čokoládu 70% :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten ječmen mi moc nechutnal, já piji matcha tea, to mi chutná :) Smoothie s proteinem musím zkusit. Už jsem nad tím přemýšlela, tak to konečně vyzkouším :)

      Vymazat
  20. Já už se podobně stravuji několik let, jen s tím rozdílem, že nejím maso. Váhu si tak udržuji pořád na stejných hodnotách a jednou za týden si klidně dopřeji, aniž by to nějak moji váhu nebo zdraví ohrozilo :-) je to samozřejmě jenom v hlavě a záleží na každém, jak si to nastaví, každému vyhovuje něco jiného. A doplňky typu zelený ječmen jsou také fajn, sama na ně nedám dopustit :-) a na mlsání jsou super ořechy a sušené ovoce!
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  21. Já rozhodně souhlasím, kdysi jsem upravený jídelníček držela a ačkoli jsem jedla víc než kdy předtím, kila šla dolů skoro sama. :-) Jídlo je důležitá část hubnutí, ale musí se jíst správně. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. To já jsem jeden čas jela podle jednoho jídelníčku a i cvičila, ale moc mě to nebavilo... jídelníček mě po čase také omrzel, když jsem neviděla výsledky. Každopádně.. po rozchodu s přítelem jsem pár dní nejedla a hodně jsem omezila sladké a nahradila to ovocem. Do toho jsem začala se sportem a plaváním. A mám 3 kg dole a vidím to na sobě především v pasu a i lidi mi říkají, že jsem zhubla, tak jsem ráda, že to jde znát. :-) Teď se snažím svou váhu udržet. :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Veľmi pekný článok, škoda, že ja mám nepravidelné stravovacie návyky a potom to tak vyzerá.

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na tom musíš zamakat. Je to těžké, ale dá se to :)

      Vymazat
  24. Idem na to :-) Väčšinu vecí som už robil, ale zaujalo ma napr. to, že je dobré kupovať potraviny kvalitnejšie. Človek neuvažuje zakaždým nad tým, že zloženie môže u rôznych značiek potravín robiť divy. Zaujímavý tip, ktorý je pre mňa prospešný je napr. nahradiť sladké vody sladkými vodami bez cukru, ako napr. Cola Zero :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono kvalita potravin je taky dost důležitá. A je opravdu rozdíl v tom co si koupíš, proto si alespoň z části čtu složení, je to lepší :)
      Takové ty přeslazené vody už vůbec nepiji a vůbec mi to nechybí :D

      Vymazat
  25. Skvělé tipy! Podle mě je hlavně nejdůležitější vyřadit rafinovaný cukr a nahradit ho, jak říkáš ovocem, protože ten cukr přece jen naše tělo potřebuje :) teď jsem trochu polevila, ale zas se snažím dávat si pozor na to, co jím :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  26. Děkuji za skvělou zpatnou vzbu :) Téma Maska mě hodně bavilo, tak bylo i lépe promyšlené.
    Já celkově masu na chuť moc nepřišla, bohužek mamka nechápe, i to, když jí vysvětlíím, že vinná klobása mi nechutná, protože je na mě kyselá. Vepřové maso je o ničem, bez chuti. Co se týče masa, tak se těším akorát na ryby, ty miluji.
    Já naučila dávat si jako příloh místo hranolek třeba zelené fazolky a nebo ledový salát.
    O proteinu přemýšlím nějakou dobu, jelikož cvičím pravidelně asi tak 4-5x týdně.Chci zhubnout a trochu tu postavu vyrýsovat, mít vidět svaly, ale ne jako kulturistka :D
    Já si ke snídani dávám zásaddně ovesnou kaši :D Ta u mě vyhrává, sem tam si dám chia pudink s rozmixovaným ovocem nebo domácím džemem.
    Ohledně sladkého to je problém. Jsem na tom závislá, ale snažím se to omezit, proto mám ovesnou kaši sladkou. Den bez něčeho sladkého neexistuje, proto je také u mě velká konzumace jablek a ovoce. V tom bych mohla soutěžit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to do toho proteinu rozhodně jdi, pokud cvičíš tolik a pravidelně, tak to je určitě super :)

      Vymazat
  27. Super rady, kolikrát ale člověk zná teorii a praxe je horší - přesně takhle to mám já :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  28. Ja si vychutnávam pri svojom zmenenom stravovaní zeleninové vývary - dostanem tak do seba zeleninu v rozumnej podobe aj tekutiny. :) Super článok!

    OdpovědětVymazat
  29. Taky bych ráda jedla na snídani kaše, ale nemůžu si pomoct - nechutnají mi. Klasické bez ničeho pozřu,ale jsou mi odporný a když si tam dám ovoce je to lepší ale stejně nic moc :D máš nějaký tip?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si je zkus dochucovat třeba agávovým sirupem. To by ti mohlo chutnat :)

      Vymazat
  30. Wow! I am hungry now. :D
    Love the pics. ;)

    Visit me at:
    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page

    OdpovědětVymazat
  31. Skvelý článok plný úžasných tipov! :) Tie jedlá vyzerajú veľmi chutne, ja mám na raňajky veľmi rada ovsené vločky s ovocím

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  32. AMAZING POST! I really like your blog, you put a lot of effort into it :) I wish you a great day!

    Also, I really want us be a great blogger friends, if you want to visit:
    Blog: Happy But Mess
    Instagram: @renatasagolj (I follow back)

    OdpovědětVymazat
  33. já bych hrozně chtěla změnit stravu, ale bohužel nemám moc času vařit a nebo když je, tak máme rodinný oběd atd. :/, ale chci začít s detoxem, takže na to tělo pomalu připravuji :). Já cvčím teď pravidelně a jsem za to ráda a doufám, že ten jídelníček zlepším, protože je taky dost důležitý :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten detox je super nápad. Stravu chápu a taky mi to občas nevyjde, třeba rodinný oběd u babičky, která udělá řízky prostě nemůžu jen tak odřeknout :D

      Vymazat
  34. Pěkné rady. :)
    jsi snad první, u koho jsem se setkala, že píše, že by maso mělo se řadit do jídelníčku, dost často se setkávám s opakem. Hlavně, když jsem měla problémy s nedostatkem železa, první, na co se mě doktorka zeptala bylo, jestli jím maso.
    Někdy si ráda dám bezmasé jídla, někdy naopak maso jím hodně. :)
    Jinak na zdravou stravu jsem nenajela. Když si dám zeleniny jako přílohu, za hodinu mám hlad a je jedno, kolik si té zeleniny dám. :D Navíc, někdy si dám jen kousek masa a více přílohy, i když by to mělo být naopak, tak prostě to je přesně ten problém, že někdy na to maso chuť nemám.
    Je super, hlavně se cítit dobře, ať už člověk jí cokoliv. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maso by se mělo řadit do jídelníčku. Neříkám, že by mělo být v každém jídle, ale rozhodně by se mělo zakomponovat.

      Vymazat
  35. Amazing post!
    https://stargazershia.blogspot.com.co

    OdpovědětVymazat
  36. _______________________________________________________________________________________
    Jsem moc ráda, že jsem některé z Vás mohla inspirovat a motivovat k novému začátku. Hodně píšete, že se chystáte začít, tak tohle je určitě nakopnutí, které Vás prostě musí navnadit to udělat. Pak píšete, že už se tak stravujete. To je super a také od některých z Vás beru na blogách tipy na to co si třeba uvařit nebo upéct :)
    Pročítání Vašich komentářů mi zvedlo náladu a já Vám za ně děkuji, stejně tak jako za Vaše pochvaly a komplimenty, že se Vám článek moc líbí :)
    _______________________________________________________________________________________

    OdpovědětVymazat
  37. Kéž bych si mohla také dělat podobné jídelníčky, achjo :/ Jsem student a momentálně ještě žiji u rodičů, takže si nemohu vyvářet a jíst úplně co chci. Jíme sice pravidelně a střídmě, ale kolikrát si něco, co jsi ve svém jídelníčku zmínila, dopřát nemůžu. Nicméně až budu ve vlastním, tak určitě plánuji jít podobnou cestou, hlavně v tom stravování, tak snad mi to půjde :)

    Držím palce jak v jídle, tak cvíču, hlavně, ať jsi sama se sebou spokojená, to je podle mě to nejdůležitější! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu. Taky jsem dříve neměla takové možnosti. To všechno šlo až když jsem se odstěhovala od rodičů. Ale neboj, tobě to půjde taky :)
      A děkuji, zatím to pořád dodržuji a jsem spokojená :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.